Şangay EXPO’da “İzmir EXPO kulisi”
Iğdır’da Su Yönetimi ve Verimliliği Masaya Yatırıldı

Minikler, “Çevreci kedi Çevki” nin ağzından, geri dönüşümü olan ambalaj atıklarının toplanmasının önemsini, kahkahalar arasında öğrendiler.
İlköğretim okulu çağındaki çocukların çevrenin koruması ve geri kazanım konularında bilinçlendirilmesi için büyük çaba gösteren İzmir Büyükşehir Belediyesi, ÇEVKO Vakfı (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı) işbirliği ile “Çevreci kedi Çevki” isimli müzikli tiyatro oyunu ile öğrencileri buluşturdu. İzmir Büyükşehir Belediyesi koordinatörlüğünde 282 bin konutta, büyük otel ve hastanelerde, resmi kurum, kuruluş, okullar ve alışveriş merkezlerinde sürdürülen ‘Ambalaj Atıklarının Kaynağında Ayrı Toplantısı Projesi’ çerçevesinde Konak ve Karabağlar’daki ilköğretim okullarında okuyan çevre kolu öğrencileri ve öğretmenleri İsmet İnönü Kültür Merkezi’nde keyifli bir gün geçirdi.
Oyunu, Cemil Midilli, Saadettin Tezcan, Şeker Mevhibe, Ali Erentürk, Güzelyalı, Hacışakir Eczacıbaşı, Hakimiyeti Milliye, Misakı Milli ve Özel Fatih İlköğretim okulu öğrencilerinden oluşan 600 kişilik bir grup izledi. ÇEVKO Vakfı için hazırlanan ve İstanbul Şehir Tiyatrosu oyuncularının oynadığı “Çevreci kedi Çevki” adlı müzikli tiyatro oyununda geri dönüşümün önemi, çevre dostu kedi Çevki ve ambalaj atıklarının ağzından eğlenceli bir şekilde anlatıldı. Oyunda, geri kazanılarak tekrar tekrar kullanılabilen ambalaj atıklarının çöpe atılmaması gerektiği mesajı verildi. Çocuklara, geri dönüşümün önemi aktarılırken, doğa sevgisi de aşılandı ve herkes geri dönüşüme katılmaya davet edildi. Müzikli tiyatro oyunu öğrenciler ve öğretmenler tarafından beğeni ile izlendi.
Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi | 22 Haziran 2010 Salı
bilgi@sivasgazetesi.com